Trasy Maratonu Podróżnika 2024

W 2024 roku Maraton Podróżnika zawita na Jurę Krakowsko-Częstochowską.

O ile ta przepiękna kraina pojawiała się już wielokrotnie na Maratonie Północ-Południe, to tu Jura będzie gwiazdą wieczoru oraz daniem głównym 🙂

Obie trasy są bardzo widokowe. Sporo fragmentów prowadzi przez płaskowyże, po drogach z umiarkowanym ruchem.

Baza Maratonu zlokalizowana będzie w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Siedlcu (więcej informacji na stronie mp.kolo-ultra.pl/zapisy).

Trasa 500 km:

Aby pobrać ślad kliknij na jego nazwę lub „View Full Version” w oknie powyżej, przejdź do serwisu Ride with GPS, wybierz „More” z kolumny po lewej, a następnie „Export as File” i pobierz plik w wybranym przez siebie formacie (najczęściej będzie to GPX Track w formacie .gpx).

Trasa jest trudna, w terenie pagórkowatym. Nie będzie bardzo stromych podjazdów powyżej 12%, za to będzie bardzo dużo, nawet mnóstwo, solidnych ścianek 50 i 100 metrów. A zatem będzie interwałowo, szczególnie na pierwszych 300 km. Kolejne 200 km to nieco lżejsze tereny (choć też z obecnymi pagórkami) – w tym np. dłuższy płaski fragment w okolicach Pińczowa.

Suma podjazdów to ponad 5000 metrów.

Trasa 300 km:

Aby pobrać ślad kliknij na jego nazwę lub „View Full Version” w oknie powyżej, przejdź do serwisu Ride with GPS, wybierz „More” z kolumny po lewej, a następnie „Export as File” i pobierz plik w wybranym przez siebie formacie (najczęściej będzie to GPX Track w formacie .gpx).

Tym razem dystans 300 km pokrywa się z 500 km w mniejszym stopniu niż miało to miejsce w ubiegłych latach. Krótszy dystans skupia się głównie na Parku Krajobrazowym Orlich Gniazd, gdzie będzie kilka momentów wspólnych z 500tką.

Suma podjazdów to ponad 3000 metrów.

Trasy Maratonu zostały ustalone na podstawie kandydatury zgłoszonej na forum podrozerowerowe.info, jednak zmiany i korekty ich przebiegu nadal są możliwe. Jeśli masz uwagi – pisz na adres mp@kolo-ultra.pl.

W nazwie trasy podana jest data ostatniej aktualizacji.

Cała trasa maratonu przebiega po drogach publicznych. Należy stosować się do przepisów ruchu drogowego oraz organizacji ruchu ustalonej przez zarządców dróg.